newsletter
Podaj swój adres e-mail:

Zmiana nawyków żywieniowych po zimie

Na wiosnę – natura zachęca do dobrych zmian.

Dieta na wiosnę może być łatwiejsza do wprowadzenia, dzięki motywacji, jaką daje nam natura, sama budząca się do życia. Znacznie częściej wychodzimy z domu na spacery, wycieczki, przejażdżki rowerowe. Ruch dodaje nam energii, wspomaga spalanie kalorii, eliminuje toksyny z organizmu.

W sklepach i na bazarach pojawia się coraz więcej świeżych warzyw i owoców, które kuszą swoim wyglądem do zakupu i skosztowania.

Zimowa dieta raczej uboga w witaminy i mikroelementy sprawia, że czujemy się osłabieni fizycznie i mamy problemy z koncentracją. Inne objawy przesilenia wiosennego to apatia, pogorszenie pamięci, niedokrwistość, suchość skóry, łamliwe paznokcie i wypadanie włosów.

Aby wybudzić się z tego zimowego snu, postaw na jak najmniej przetworzone warzywa – najlepiej jedz je w postaci surowej.

Ponadto ogranicz tłuszcze zwierzęce oraz węglowodany proste. Wzbogać swoją dietę o ryby, pieczywo pełnoziarniste i kasze. Pij świeże soki z owoców i jedz jogurty naturalne, które możesz wzbogacić o garść orzechów czy suszonej żurawiny. Kiełki nasion do bomba witaminowa. Do chudego białego sera dodawaj dużo przypraw w postaci ziół, szczypiorku czy zielonej pietruszki.

Jedz 4-5 posiłków dziennie , pij dużo wody. Dobrze zbilansuj swoją dietę dodaj do tego trochę ruchu, ciesz się słońcem a z pewnością każdy zauważy że i u Ciebie zawitała już wiosna .

Jeżeli nie masz silnej woli aby samemu zmienić nawyki żywieniowe, skorzystaj z ciekawej oferty FIT naszego hotelu, dostępnej na stronie internetowej.

 

Autor: Agnieszka Zemlik

Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

OK